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Iron deficiency 2

Why it is dangerous?

 

Iron deficiency is one of the most common types of nutritional deficiencies.

It is most strongly reflected in women and children.

It affects the general fatigue, eternal fatigue, weakness, drowsiness, deterioration of the condition of the nails and hair, problems with blood, anemia may occur.

 

The rate of iron in the body depends on the gender of the person, his age.

 

How to prevent?

 

 

Of course, a balanced diet that includes foods high in iron. And it is better to diversify these products, rather than eat the same.

However, it is worth noting that a surplus of iron is also very dangerous.

Test your iron level and eat in a balanced way.

 

For those who have already been diagnosed with iron deficiency, options: iron tablets, in the form of droppers, eat a balanced diet and sleep well.

I try to start the morning with a smoothie, in which I add either spinach or beet (as a product with iron for a vegetarian) and I immediately feel a surge of energy. 


Pourquoi c'est dangereux ?

 

La carence en fer est l'une des carences nutritionnelles les plus courantes.

C'est chez les femmes et les enfants qu'elle se reflète le plus fortement.

 

Elle affecte la fatigue générale, la fatigue éternelle, la faiblesse, la somnolence, la détérioration de l'état des ongles et des cheveux, les problèmes de sang, l'anémie peuvent survenir.

 

Le taux de fer dans le corps dépend du sexe de la personne, de son âge.

 

Comment prévenir ?

Bien sûr, une alimentation équilibrée qui comprend des aliments riches en fer. Et il vaut mieux diversifier ces produits, plutôt que de les manger de la même façon.

Cependant, il est à noter qu'un surplus de fer est également très dangereux.

Testez votre taux de fer et mangez de façon équilibrée.

 

Pour ceux qui ont déjà reçu un diagnostic de carence en fer,des options :

comprimés de fer, sous forme de compte-gouttes, ont une alimentation équilibrée et dorment bien.

J'essaie de commencer la matinée avec un smoothie, dans lequel j'ajoute des épinards ou des betteraves (comme produit avec du fer pour un végétarien) et je sens immédiatement une poussée d'énergie.